For Living More⚕️
🚑 Εφημερεύοντα φαρμακεία / Τηλέφωνα Α’ Ανάγκης 🚑
Βρες τις χαμηλότερες τιμές φαρμάκων 💊
Οδηγός και συμβουλές συγγραφής
Χαιρετισμούς σε όλους τους αναγνώστες!
Είτε ενδιαφέρεστε να συγγράψετε το πρώτο σας άρθρο για την TrueMed, είτε είστε ήδη αρθρογράφος και θέλετε να μάθετε πως να γράφετε άρθρα που θα διαβάζονται από χιλιάδες άτομα, βρίσκεστε στο σωστό μέρος!
Έχοντας υπάρξει διαχειριστής της TrueMed από την ημέρα που δημιουργήθηκε, έχω διαβάσει ΌΛΑ τα άρθρα που θα βρείτε αυτή τη στιγμή δημοσιευμένα στην σελίδα μας. Επιπλέον, έχοντας πρόσβαση στα στατιστικά της σελίδας, έχω εικόνα του ποιά άρθρα έχουν βρεί επιτυχία και εχουν διαβαστεί από εκατοντάδες έως και χιλιάδες άτομα! Στη πραγματικότητα, λίγα μόνο άρθρα το καταφερνουν αυτό. Εξετάζοντας τα, μπόρεσα και διέκρινα τα μυστικα της επιτυχίας τους, μυστικά που θέλω να σας αποκαλύψω μέσω αυτού του οδηγού. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή:
Επιλογή του θέματος
Αδιαμφισβήτητα το σημαντικότερο σημείο στην συγγραφή ενος άρθρου, αλλά και καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία του (όπως την ορίζει ο καθένας), είναι η επιλογή του θέματος.
Στόχος μας στην TrueMed είναι η εκλαΐκευση της επιστήμης, και η παροχή γνώσεων στο ευρύτερο κοινό. Θέλουμε να προσφέρουμε απαντήσεις στις ερωτήσεις του κοινού, είτε αυτές αφορούν την υγεία του, είτε την καθημερινότητα του.
Είναι λογικό πως όσο πιο συχνά μια ερώτηση περνά από το μυαλό του κόσμου, τόσο περισσότερο θα αναζητείται και η απάντηση της. Άρθρα που πραγματεύονται τους πιο συχνούς πόνους (πχ πονοκέφαλος, πόνος στο στήθος), η ασθένειες με υψηλό επιπολασμό είναι φυσικό να λαμβάνουν περισσότερη προσοχή, καθώς ο κόσμος που βιώνει τις καταστάσεις αυτές αναζητά σχετικές πληροφορίες.
Αυτό ωστόσο δεν θα πρέπει να αποθαρρύνει κανέναν από το να συγγράψει ενα άρθρο για κάποια σπάνια ασθένεια. Αντιθέτως είναι καθήκον μας να παρέχουμε γνώση για όσο περισσότερες καταστάσεις είναι δυνατόν! Διότι πιστεύουμε πως ακόμα και ένα άτομο να μάθει κάτι, ή του μείνει κατι, διαβάζοντας ένα άρθρο μας, έχουμε κάνει μια αλλαγή, και άρα πετύχαμε τον στόχο μας.
Σε κάθε περίπτωση, η καλύτερη εμπνευση για ένα θέμα είναι η ίδια μας η ζωή. Είναι οι καθημερινές μας απορίες, ή οι απορίες που ακούμε συχνά από άλλους. Την επόμενη φορά λοιπόν που μια τέτοια απορία σας έρθει στο νού, αναλογιστείτε: Ενδιαφέρονται και αλλοι να μάθουν την απάντηση σε αυτή την ερώτηση;
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε ποιές είναι οι δικές μας ερωτήσεις, ή ποια θέματα δεν εχουν απαντηθεί επαρκώς στην σελίδα μας, μπορείτε να δείτε την λίστα μας εδω.
Επιλογή του “εξωφύλλου” του άρθρου
Όπως το εξώφυλλό σε ένα βιβλίο προϊδεάζει τον αναγνώστη για το περιεχόμενο του και τον πείθει να το διαβάσει, ετσι και το εξώφυλλο ενος άρθρου παροτρύνει το κοινό να κάνει “κλικ¨ σε αυτό. Από τι αποτελείται ομως το εξώφυλλο ενός άρθρου?
Από τα ακόλουθα 4 στοιχεία:
Λέξη κλειδί: Η λέξη κλειδί είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο του άρθρου, παρόλο που ειναι το πιο απαρατήρητο! Η λέξη (η φράση) κλειδί θα πρέπει να υπάρχει απαραίτητα στον τίτλο, στην περιγραφή και τουλάχιστον 8-12 φορές μέσα στο κύριο κείμενο. Αυτό συμβαίνει αφενός ώστε να γίνεται ξεκάθαρο στον αναγνώστη ΑΚΡΙΒΩΣ το τι θα διαβάσει, αφετέρου ωστε να ξέρουν οι αλγόριθμοι αναζήτησης περί τίνος πρόκειται το άρθρο. Η λέξη κλειδί είναι η λέξη που θα πατήσει κάποιος στη γραμμή αναζήτησης για να του εμφανιστεί το άρθρο. Έχω παρατηρήσει άπειρες περιπτώσεις που εξαιρετικά άρθρα δεν εμφανίζονται στην αναζήτηση επειδή πολύ απλά δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη φράση κλειδί, ή αυτή λείπει απο τον τιτλο και την περιγραφή. Μια μικρή λεπτομέρεια είναι πως πολλές γραμμές αναζήτησης αντιλαμβάνονται την κλίση των λέξεων ως διαφορετικές λέξεις, όποτε η λέξη κλειδί έχει περισσότερη αξία οταν δεν κλίνεται.
Τίτλος: Η αξία του τίτλου είναι αυτονόητη και δεν νοείται να λαμβάνουμε άρθρα χωρίς τίτλο. Σημαίνει πως ο αρθρογράφος δεν σκέφτηκε καλά ποιός είναι ο σκοπός του άρθρου. Ο τίτλος θα πρέπει να τραβάει το ενδιαφέρον του αναγνώστη, χωρίς να είναι ψευδής και υπερβολικός (να αποφεύγονται οι “clickbait” τίτλοι). Ο τίτλος συχνά καθορίζει και την δομή του άρθρου. Για παράδειγμα ο τίτλος ¨10 Μυθοι για την θερμοκρασια του σώματος” προϊδεάζει τον αναγνωστη πως στο άρθρο αυτό θα διαβάσει 10 μύθους που θα διαψευθούν. Τίτλοι σαν αυτόν προσδίδουν επιπλέον ενδιαφέρον στο άρθρο και τραβάνε πολύ περισσότερο την προσοχή σε σχέση με τίτλους όπως ¨Η θερμοκρασία του σωματος μας¨.
Περιγραφή: Η περιγραφή του άρθρου θα πρέπει να επεξηγεί τον τίτλο και να επεκτείνεται σύντομα στα περιεχόμενα του άρθρου. Θα πρέπει πάντα να μας στέλνετε και την περιγραφή, η οποία να είναι 120-155 χαρακτήρες (γράμματα, κενά και σημεία στίξης)
Εικόνα: Η εικόνα που θα συνοδεύει το άρθρο είναι το πρώτο πράγμα στο οποίο πέφτει το μάτι του κόσμου. Η μόνη παράκληση που έχουμε είναι οι εικόνες που μας στέλνετε να είναι ευκρινείς (να έχουν δηλαδή καλή ανάλυση) και να είναι σε οριζόντιο προσανατολισμό.
Έρευνα
Το επόμενο λογικό βήμα μετά την απόφαση του θέματος είναι η αναζήτηση έγκυρων δεδομένων σχετικών με το θέμα. Ιδανικές πηγές είναι τα επιστημονικά περιοδικά, τα πανεπιστημιακά συγγράμματα και οι ιστοσελίδες επίσημων φορέων ή οργανισμών (όπως ο WHO). Εκτός από τις πηγές αυτές, δεκτά είναι και τα άρθρα ειδικών από άλλες ιστοσελίδες.
Είναι δυνατόν, και μάλιστα προτείνεται, η συνεργασία μεταξύ πολλών αρθρογράφων. Μερικά από τα πιο εντυπωσιακά και πλήρη άρθρα μας έχουν γραφτεί από ομάδες φοιτητών. Οπότε εάν έχετε φίλους που να ενδιαφέρονται, προτείνετε τους να γράψετε μάζι.
Σε κάθε περίπτωση, απαιτούμε να υπάρχει βιβλιογραφία στο τέλος κάθε άρθρου, τόσο για το κείμενο όσο και για τις εικόνες. Σε περίπτωση υποψίας πλαγιαρισμού, ή λογοκλοπής, θα σας ζητηθεί να αναδιατυπωσετε το εν λόγω κομμάτι. Αυτό ωστόσο δεν είναι κάτι που πρέπει να σας αγχώνει, αφού μπορεί εύκολα να αποφευχθεί αν γράφετε μόνοι σας το κείμενο, χωρίς να μεταφράζετε αυτολεξεί τις πηγές σας, ή κάνοντας αντιγραφή και επικόλληση κομμάτια από άλλα άρθρα.
Δομή και ύφος
Η δομή ενός άρθρου θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τον σκοπό του. Καθώς σκοπός μας είναι η παροχή γνώσεων στο κοινό, τα άρθρα θα πρέπει να εχουν μια προβλέψιμη, καλά οργανωμένη δομή, και να παρουσιάζουν την πληροφορία ετσι ωστε ένα ¨σκρολάρισμα¨ να είναι αρκετό για να πέσει το μάτι κάποιου πάνω σε αυτό που ψάχνει. Αυτό δυσανασχετεί αρκετό κόσμο, ο οποίος φοβάται πως το κοινό δεν θα διαβάσει ολόκληρο το άρθρο του. Αυτή ωστόσο είναι η πραγματικότητα, ακόμα και για τα άρθρα που προσμετρούν χιλιάδες προβολές. Ο περισσότερος κόσμος θέλει να μάθει μόνο και μόνο ότι τον ενδιαφέρει. Το γεγονός αυτό δεν κάνει την πρόσθετη πληροφορία άσχετη ωστόσο, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που αναζητούν σφαιρική γνώση. Και αν το σκεφτούμε λογικά, ένα άτομο που υποφέρει από γαστρεντερίτιδα και επισκέπτεται την σελίδα μας, πιθανόν ενδιαφέρεται να μάθει απλά και γρήγορα τι έχει και πως θα το αντιμετωπίσει.
Πώς λοιπόν πετυχαίνουμε μια τέτοια δομή; Πολύ απλά ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
– Το κείμενο πρέπει να χωρίζεται σε κεφάλαια και ενδεχομένως σε υποκεφάλαια, τα οποία θα πρέπει να συνοδεύονται από μια σύντομη κεφαλίδα ή υποκεφαλίδα αντίστοιχα.
– Όποτε είναι εφικτό τα δεδομένα θα πρέπει να οργανώνονται σε bullet points (η γενικά σε μορφή λίστας, βημάτων κτλ)
– Ιδανικά θα πρέπει να υπάρχει μία εικόνα που να συνοδεύει το κείμενο ανα 300 λέξεις.
Το ύφος του άρθρου θα πρέπει να είναι επιστημονικό αλλα και να παραμένει απλοϊκό. Οι επιστημονικές ορολογίες πρέπει να χρησιμοποιούνται, αλλα την πρώτη φορά που αναφέρονται θα πρέπει να ακολουθεί μια σύντομη επεξήγηση. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε συντομογραφία, για παράδειγμα:
“Συμφωνα με τον World Health Organization (WHO) ισχύει ότι….”
Τέλος, προτιμάμε να χρησιμοποιούμε ενεργητική φωνή, καθώς απλοποιεί πολύ το κείμενο και είναι πολύ πιο ευκολη στην κατανόηση.
Συχνά λάθη
Παρακάτω παραθέτω μερικά συχνά λάθη τα οποία παρατηρούμε και ιδανικά θα θέλαμε να αποφύγετε:
Σημεία στίξης: Πολύ συχνά λαμβάνουμε άρθρα στα οποία τα σημεία στίξης τοποθετούνται λανθασμένα. Να θυμάστε πως τα σημεία στίξης μπαίνουν αμέσως μετά το τέλος της λέξης και ακολουθούνται αμέσως από κενό (αυτο ,ειναι λάθος , οπως και αυτο)
Δημοσίευση εργασιών: Κατά καιρούς δεχόμαστε άρθρα τα οποία στη πραγματικότητα ήταν εργασίες για κάποιο μάθημα. Το πρόγραμμα εδώ είναι πως οι εργασίες αυτές γράφονται σε ακαδημαϊκό πλαίσιο και οχι στα πλαίσια ανάρτησης σε μια ιστοσελίδα. Σε περίπτωση που θέλετε να αναρτηθεί μια εργασία σας, κάντε πρώτα μερικές απαραίτητες αλλαγές, ώστε να συμβαδίζει με όσα αναφέρονται σε αυτόν τον οδηγό.
Δημοσίευση κειμένου στο οποίο δεν έχει ληφθεί η συγκατάθεση όλων των συγγραφέων: Λυπούμαστε όταν βρισκόμαστε στην θέση να πρέπει να κατεβάσουμε ένα άρθρο, επειδή το άτομο που μας το έστειλε δεν ζήτησε την συγκατάθεση των συν-συγγραφέων, ή επειδή δεν έγινε αναφορά σε αυτούς. Οι περιπτώσεις αυτές πρόκεινται για λογοκλοπή και θα θέλαμε να αποφευγονται.
Εικόνες χαμηλής ανάλυσης: Καθώς οι εικόνες που συνοδεύουν τα άρθρα μεγεθύνονται στο τελικό άρθρο, φαίνονται άσχημα αν η αρχική τους ανάλυση ήταν χαμηλή. Προτιμώνται πάντα εικόνες σε οριζόντιο προσανατολισμό.
Και κάπου εδώ τελειώνει αυτός ο οδηγός. Εκ μέρους της TrueMed σας ευχαριστούμε που διαβάσατε τον οδηγό μας, και θα χαρούμε να λάβουμε το επόμενο σας άρθρο!
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε πως μπορείτε να γίνετε μέλος της ομάδας μας, μπορείτε να το μάθετε εδώ
-Από τον διαχειριστή της σελίδας, Ζωχιό Γεώργιο
Κοινοποιήστε
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr | Όροι χρήσης |
Προσωπικά δεδομένα
Copyright©Truemed | Για περισσότερη ζωή | Υγειά-διατροφή | 2019 |
Designed – Developed by Premiumweb.gr