Ο ρόλος των μυϊκών αλυσίδων στην αντιμετώπιση του πόνου στη μέση

9-7-2020

Χρύσα Βαφειάδη

Γράφει η Χρύσα Βαφειάδη

Bsc στη φυσιοθεραπεία, Msc στο Manual Therapy και την υγεία των γυναικών, Πανεπιστήμιο του Sheffield, CSP, HCPC και μέλος της PAP

Ο πόνος στη μέση απασχολεί πολύ κόσμο. Συγκεκριμένα 8 στους 10 ανθρώπους εμφανίζουν πόνο στη μέση μια με δυο φορές στη ζωή τους. Παρόλο που οι αιτίες ποικίλουν σύμφωνα με τις έρευνες η σωστή άσκηση μπορεί να βοηθήσει τόσο στην αντιμετώπιση αλλά και στην πρόληψη του πόνου στη μέση (Dian Lee, 2008). Οι περισσότεροι θεραπευτές συνήθως στοχεύουν στην ενδυνάμωση μεμονωμένων μυών. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η φυσικοθεραπεία τείνει να γίνε πιο λειτουργική επικεντρώνοντας την αποκατάσταση στην ενδυνάμωση των διαφόρων μυϊκών αλυσίδων που υπάρχου στο σώμα μας.

Ο πρώτος που ασχολήθηκε με τις μυΪκές αλυσίδες ήταν ο Vleeming όπου ανέφερε πως το σώμα μας λειτουργεί σωστά αν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις ιδιότητες 3 ίστων, των μυών, των συνδέσμων και της περιτονίας. Αυτοί οι ιστοί μαζί σύμφωνα με τον Vleeming και αργότερα τον Thomas Mayer δημιουργούν τις διάφορες μυϊκές αλυσίδες στο σώμα μας που αν λειτουργούν σωστά προάγουν τη σωστή κινητικότητα και λειτουργικότητας στο σώμα μας. Προσφέρουν το γνωστό σε όλους Force closure κυρίως στην περιοχή της λεκάνης και των ισχίων αυξάνοντας την λειτουργική σταθερότητα στις αρθρώσεις και μεταφέροντας δυνάμεις μέσω της λεκάνης στα κάτω άκρα και στα άνω. Οι αλυσίδες συνδέονται μεταξύ τους μέσω διανυσμάτων δύναμης μεταφέροντας δυναμικές κινήσεις σε όλο το σώμα αυξάνοντάς πάλι την σταθερότητα. αντίστοιχα αν υπάρχει δυσλειτουργία σε αυτές τότε η δυναμικότητα, η ευλυγισία, η κινητικότητα και η δύναμη του σώματος επηρεάζονται και μπορεί να οδηγήσουν σε λάθος στάση του σώματος και σε πόνους στη μέση. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό όταν δημιουργείται ένα πρόγραμμα αποκατάστασης, ή ακόμα και για σωστή ενδυνάμωσης του σώματος μας για πρόληψη παθήσεων , να γνωρίζουμε τις μυϊκές αλυσίδες που έχουμε στο σώμα μας, τη χρησιμότητά τους αλλά και το πώς μπορούμε με τις κατάλληλες ασκήσεις να δυναμώσουμε το σώμα μας κάνοντας ασκήσεις πάνω σε αυτές τις μυΪκές αλυσίδες.

Σύμφωνα με την Dian Lee (2008) έχουμε στο σώμα μας 4 βασικές ανατομικές αλυσίδες

 

Πρόσθια λοξή αλυσίδα: Περιλαμβάνει τον έσω, έξω λοξό κοιλιακό ύ και τους αντίθετους προσαγωγούς μύες. Όταν συσπάται αυτή η αλυσίδα προσφέρει σταθερότητα στη λεκάνη και συγκεκριμένα στην ηβική σύμφυση. Επίσης είναι υπεύθυνη για την σωστή κινητικότητα της λεκάνης. Ακόμα, προάγει σταθερότητα στην βάδιση.

Οπίσθια λοξή αλυσίδα: Περιλαμβάνει τον πλατύ ραχιαίο την θωρακοσφυΪκή περιτονία και τον μεγάλο γλουτιαίο μυ. Είναι υπεύθυνη για την μονοποδική στήριξη στη βάδιση.

Εν τω βάθυ κατά μήκος αλυσίδα: Περιλαμβάνει τους παρασπονδυλικούς μύες, την θωρακοσφυΪκή περιτονία, τον ιερολαγόνιο σύνδεσμο και τον οπίσθιο δικέφαλο μηριαίο μυ. Είναι υπεύθυνη για τις κινήσεις που γίνονται στο οβελιαίο επίπεδο και κυρίως για την πρόσθια και οπίσθια κλίση της λεκάνης.

Πλάγια αλυσίδα: Περιλαμβάνει την λαγονοκνημιαία ταινία και περιτονία, τον μικρό και μέσο γλουτιαίο μυ. Είναι υπεύθυνη για τις κινήσεις του ισχίου και του γόνατος.

Είναι λοιπόν σημαντικό όπως βλέπουμε και παραπάνω να γνωρίζουμε τις μυΪκές αλυσίδες στο σώμα μας και να φτιάχνουμε το πρόγραμμα αποκατάστασης μας σύμφωνα με αυτές για να προάγουμε την λειτουργικότητα και τη σωστή ενδυνάμωση σε παθήσεις που αφορούν τη μέση αλλά και για πρόληψη τους. Παρακάτω μπορείτε να δείτε και σχετικό βίντεο με ασκήσεις ενδυνάμωσης των διαφόρων μυΪκών αλυσίδων και κυρίως της πρόσθιας και οπίσθιας για ενδυνάμωση της μέσης με τη χρήση μπάλας του Πιλάτες. Αυτές είναι ενδεικτικά κάποιες ασκήσεις που μπορούμε να κάνουμε για δυνατή μέση σίγουρα υπάρχει μεγάλη ποικιλία ασκήσεων ανάλογα την πάθηση και την μυΪκή αλυσίδα που στοχεύουμε να δυναμώσουμε ανάλογα τη λειτουργία που πρέπει να βελτιωθεί.

Για παραπάνω πληροφορίες και υλικό μπορείτε να βρείτε την Χρύσα Βαφειάδη στα ακόλουθα social media καθώς και να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της :

Ιστοσελίδα : https://www.vafeiadi.gr/

Κανάλι στο Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCiLlXuj6J9sghtfKzxk92wg

Instagram : https://www.instagram.com/chrysavafeiadi/

https://www.youtube.com/watch?v=3XHsGoSt–w

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

| Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr|  | Όροι χρήσης | Προσωπικά δεδομένα | Copyright©Truemed | |Για περισσότερη ζωή | Υγειά-διατροφή |
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

Ο ρόλος των μυϊκών αλυσίδων στην αντιμετώπιση του πόνου στη μέση

9-7-2020

Χρύσα Βαφειάδη

Γράφει η Χρύσα Βαφειάδη

Bsc στη φυσιοθεραπεία, Msc στο Manual Therapy και την υγεία των γυναικών, Πανεπιστήμιο του Sheffield, CSP, HCPC και μέλος της PAP

Ο πόνος στη μέση απασχολεί πολύ κόσμο. Συγκεκριμένα 8 στους 10 ανθρώπους εμφανίζουν πόνο στη μέση μια με δυο φορές στη ζωή τους. Παρόλο που οι αιτίες ποικίλουν σύμφωνα με τις έρευνες η σωστή άσκηση μπορεί να βοηθήσει τόσο στην αντιμετώπιση αλλά και στην πρόληψη του πόνου στη μέση (Dian Lee, 2008). Οι περισσότεροι θεραπευτές συνήθως στοχεύουν στην ενδυνάμωση μεμονωμένων μυών. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η φυσικοθεραπεία τείνει να γίνε πιο λειτουργική επικεντρώνοντας την αποκατάσταση στην ενδυνάμωση των διαφόρων μυϊκών αλυσίδων που υπάρχου στο σώμα μας.

Ο πρώτος που ασχολήθηκε με τις μυΪκές αλυσίδες ήταν ο Vleeming όπου ανέφερε πως το σώμα μας λειτουργεί σωστά αν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις ιδιότητες 3 ίστων, των μυών, των συνδέσμων και της περιτονίας. Αυτοί οι ιστοί μαζί σύμφωνα με τον Vleeming και αργότερα τον Thomas Mayer δημιουργούν τις διάφορες μυϊκές αλυσίδες στο σώμα μας που αν λειτουργούν σωστά προάγουν τη σωστή κινητικότητα και λειτουργικότητας στο σώμα μας. Προσφέρουν το γνωστό σε όλους Force closure κυρίως στην περιοχή της λεκάνης και των ισχίων αυξάνοντας την λειτουργική σταθερότητα στις αρθρώσεις και μεταφέροντας δυνάμεις μέσω της λεκάνης στα κάτω άκρα και στα άνω. Οι αλυσίδες συνδέονται μεταξύ τους μέσω διανυσμάτων δύναμης μεταφέροντας δυναμικές κινήσεις σε όλο το σώμα αυξάνοντάς πάλι την σταθερότητα. αντίστοιχα αν υπάρχει δυσλειτουργία σε αυτές τότε η δυναμικότητα, η ευλυγισία, η κινητικότητα και η δύναμη του σώματος επηρεάζονται και μπορεί να οδηγήσουν σε λάθος στάση του σώματος και σε πόνους στη μέση. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό όταν δημιουργείται ένα πρόγραμμα αποκατάστασης, ή ακόμα και για σωστή ενδυνάμωσης του σώματος μας για πρόληψη παθήσεων , να γνωρίζουμε τις μυϊκές αλυσίδες που έχουμε στο σώμα μας, τη χρησιμότητά τους αλλά και το πώς μπορούμε με τις κατάλληλες ασκήσεις να δυναμώσουμε το σώμα μας κάνοντας ασκήσεις πάνω σε αυτές τις μυΪκές αλυσίδες.

Σύμφωνα με την Dian Lee (2008) έχουμε στο σώμα μας 4 βασικές ανατομικές αλυσίδες

 

Πρόσθια λοξή αλυσίδα: Περιλαμβάνει τον έσω, έξω λοξό κοιλιακό ύ και τους αντίθετους προσαγωγούς μύες. Όταν συσπάται αυτή η αλυσίδα προσφέρει σταθερότητα στη λεκάνη και συγκεκριμένα στην ηβική σύμφυση. Επίσης είναι υπεύθυνη για την σωστή κινητικότητα της λεκάνης. Ακόμα, προάγει σταθερότητα στην βάδιση.

Οπίσθια λοξή αλυσίδα: Περιλαμβάνει τον πλατύ ραχιαίο την θωρακοσφυΪκή περιτονία και τον μεγάλο γλουτιαίο μυ. Είναι υπεύθυνη για την μονοποδική στήριξη στη βάδιση.

Εν τω βάθυ κατά μήκος αλυσίδα: Περιλαμβάνει τους παρασπονδυλικούς μύες, την θωρακοσφυΪκή περιτονία, τον ιερολαγόνιο σύνδεσμο και τον οπίσθιο δικέφαλο μηριαίο μυ. Είναι υπεύθυνη για τις κινήσεις που γίνονται στο οβελιαίο επίπεδο και κυρίως για την πρόσθια και οπίσθια κλίση της λεκάνης.

Πλάγια αλυσίδα: Περιλαμβάνει την λαγονοκνημιαία ταινία και περιτονία, τον μικρό και μέσο γλουτιαίο μυ. Είναι υπεύθυνη για τις κινήσεις του ισχίου και του γόνατος.

Είναι λοιπόν σημαντικό όπως βλέπουμε και παραπάνω να γνωρίζουμε τις μυΪκές αλυσίδες στο σώμα μας και να φτιάχνουμε το πρόγραμμα αποκατάστασης μας σύμφωνα με αυτές για να προάγουμε την λειτουργικότητα και τη σωστή ενδυνάμωση σε παθήσεις που αφορούν τη μέση αλλά και για πρόληψη τους. Παρακάτω μπορείτε να δείτε και σχετικό βίντεο με ασκήσεις ενδυνάμωσης των διαφόρων μυΪκών αλυσίδων και κυρίως της πρόσθιας και οπίσθιας για ενδυνάμωση της μέσης με τη χρήση μπάλας του Πιλάτες. Αυτές είναι ενδεικτικά κάποιες ασκήσεις που μπορούμε να κάνουμε για δυνατή μέση σίγουρα υπάρχει μεγάλη ποικιλία ασκήσεων ανάλογα την πάθηση και την μυΪκή αλυσίδα που στοχεύουμε να δυναμώσουμε ανάλογα τη λειτουργία που πρέπει να βελτιωθεί.

Για παραπάνω πληροφορίες και υλικό μπορείτε να βρείτε την Χρύσα Βαφειάδη στα ακόλουθα social media καθώς και να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της :

Ιστοσελίδα : https://www.vafeiadi.gr/

Κανάλι στο Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCiLlXuj6J9sghtfKzxk92wg

Instagram : https://www.instagram.com/chrysavafeiadi/

https://www.youtube.com/watch?v=3XHsGoSt–w

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.