Light προϊόντα και απώλεια βάρους

6-1-2020

 Κατερίνα Καπόλου

Γιατί άραγε τα τελευταία χρόνια, παρόλη την ύπαρξη των light προϊόντων, τα κρούσματα παχυσαρκίας αυξάνονται;

Light χαρακτηρίζεται ένα προϊόν που έχει τουλάχιστον 33% λιγότερες θερμίδες από το αντίστοιχο πλήρες προϊόν ή ένα προϊόν που το κύριο χαρακτηριστικό του συστατικό είναι μειωμένο κατά 50% (π.χ. 50% λιγότερα λιπαρά, σάκχαρα ή αλάτι) από το αντίστοιχο πλήρες προϊόν.

Για παράδειγμα το πλήρες γιαούρτι έχει 3,85% λιπαρά, το στραγγιστό γιαούρτι έχει 10% λιπαρά και το light στραγγιστό έχει 5% λιπαρά, περισσότερα δηλαδή λιπαρά ακόμα και από το πλήρες γιαούρτι. Συνήθως, από τα προϊόντα αυτά έχει αφαιρεθεί ποσότητα λίπους. Ωστόσο, για να μπορέσει να πωληθεί ένα τέτοιο προϊόν χρειάζεται να του προστεθεί κάποια ουσία ως αντικαταστάτης του λίπους που να προσφέρει σε γεύση. Γι’ αυτό επιλέγεται η ζάχαρη τις περισσότερες φορές. Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν, δεν είναι το λίπος αλλά η ζάχαρη.

Ωστόσο, για να υπάρξει απώλεια βάρους είναι απαραίτητο να υπάρχει θερμιδικό έλλειμα. Η επιλογή light προϊόντων από μόνη της, χωρίς την περαιτέρω μείωση των θερμίδων αλλά και τον έλεγχο των θρεπτικών συστατικών που μας δίνει το κάθε light προϊόν, δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τα light προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν μέσο αντιμετώπισης της παχυσαρκίας με την προϋπόθεση ότι εντάσσονται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης και εξατομικευμένης διατροφής και με στόχο την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών και συμπεριφορών.

Εν τέλει, η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση έρχεται να δοθεί μέσω του μάρκετινγκ. Το καλοστημένο αυτό παιχνίδι των πωλήσεων, αποτελεί μια από τις αιτίες που προκαλούν αύξηση της παχυσαρκίας, έχοντας ως μέσο τέτοιου είδους τρόφιμα. Μια εντυπωσιακή ετικέτα σε συνδυασμό με μια διαφήμιση η οποία στοχεύει στο να περάσει υποσυνείδητα πολλά υποσχόμενα μηνύματα στον καταναλωτή, τον οδηγεί στην παραπλάνηση και στην υπερεκτίμηση αυτών των προϊόντων και άρα στην λανθασμένη και ελεύθερη κατανάλωσή τους.

Ακόμα μια παγίδα στην οποία πέφτουν πολλοί καταναλωτές είναι η υπερκατανάλωση των light προϊόντων.

Μελέτες δείχνουν ότι άτομα τα οποία καταναλώνουν χωρίς μέτρο τέτοια προϊόντα, παίρνουν τελικά περισσότερο βάρος από εκείνους που τρέφονται με αντίστοιχα πλήρη προϊόντα.

Προέχει, λοιπόν, μια σφαιρική ενημέρωση γύρω από το θέμα των light προϊόντων. Σημαντική είναι η επισήμανση των τροφίμων. Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί το θερμιδικό περιεχόμενο των τροφίμων light και να επιλέγει τρόφιμα που εκτός από χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και ζάχαρη, να έχουν και μειωμένο θερμιδικό περιεχόμενο.

Τέλος, ιδιαίτερη σημασία πέραν της ποιότητας, πρέπει να δίνεται στην ποσότητα που καταναλώνεται κάθε φορά.

Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές οφείλουν να μην ταυτίζουν light προϊόντα με το υπερβολικό, να αυτοπεριορίζουν τις ανάγκες τους και να μην καταργούν την έννοια του μέτρου ολοσχερώς.

Μέτρον, άριστον

TrueMed-ForLivingMore

Tags :

LIGHT ΠΡΟΙΟΝΤΑ

ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΩ ΚΙΛΑ

Κοινοποιήστε 

| Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr|  | Όροι χρήσης | Προσωπικά δεδομένα | Copyright©Truemed | |Για περισσότερη ζωή | Υγειά-διατροφή |
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

Light προϊόντα και απώλεια βάρους

 6-1-2020

 Κατερίνα Καπόλου

Γιατί άραγε τα τελευταία χρόνια, παρόλη την ύπαρξη των light προϊόντων, τα κρούσματα παχυσαρκίας αυξάνονται;

Light χαρακτηρίζεται ένα προϊόν που έχει τουλάχιστον 33% λιγότερες θερμίδες από το αντίστοιχο πλήρες προϊόν ή ένα προϊόν που το κύριο χαρακτηριστικό του συστατικό είναι μειωμένο κατά 50% (π.χ. 50% λιγότερα λιπαρά, σάκχαρα ή αλάτι) από το αντίστοιχο πλήρες προϊόν.

Για παράδειγμα το πλήρες γιαούρτι έχει 3,85% λιπαρά, το στραγγιστό γιαούρτι έχει 10% λιπαρά και το light στραγγιστό έχει 5% λιπαρά, περισσότερα δηλαδή λιπαρά ακόμα και από το πλήρες γιαούρτι. Συνήθως, από τα προϊόντα αυτά έχει αφαιρεθεί ποσότητα λίπους. Ωστόσο, για να μπορέσει να πωληθεί ένα τέτοιο προϊόν χρειάζεται να του προστεθεί κάποια ουσία ως αντικαταστάτης του λίπους που να προσφέρει σε γεύση. Γι’ αυτό επιλέγεται η ζάχαρη τις περισσότερες φορές. Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν, δεν είναι το λίπος αλλά η ζάχαρη.

Ωστόσο, για να υπάρξει απώλεια βάρους είναι απαραίτητο να υπάρχει θερμιδικό έλλειμα. Η επιλογή light προϊόντων από μόνη της, χωρίς την περαιτέρω μείωση των θερμίδων αλλά και τον έλεγχο των θρεπτικών συστατικών που μας δίνει το κάθε light προϊόν, δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τα light προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν μέσο αντιμετώπισης της παχυσαρκίας με την προϋπόθεση ότι εντάσσονται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης και εξατομικευμένης διατροφής και με στόχο την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών και συμπεριφορών.

Εν τέλει, η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση έρχεται να δοθεί μέσω του μάρκετινγκ. Το καλοστημένο αυτό παιχνίδι των πωλήσεων, αποτελεί μια από τις αιτίες που προκαλούν αύξηση της παχυσαρκίας, έχοντας ως μέσο τέτοιου είδους τρόφιμα. Μια εντυπωσιακή ετικέτα σε συνδυασμό με μια διαφήμιση η οποία στοχεύει στο να περάσει υποσυνείδητα πολλά υποσχόμενα μηνύματα στον καταναλωτή, τον οδηγεί στην παραπλάνηση και στην υπερεκτίμηση αυτών των προϊόντων και άρα στην λανθασμένη και ελεύθερη κατανάλωσή τους.

Ακόμα μια παγίδα στην οποία πέφτουν πολλοί καταναλωτές είναι η υπερκατανάλωση των light προϊόντων.

Μελέτες δείχνουν ότι άτομα τα οποία καταναλώνουν χωρίς μέτρο τέτοια προϊόντα, παίρνουν τελικά περισσότερο βάρος από εκείνους που τρέφονται με αντίστοιχα πλήρη προϊόντα.

Προέχει, λοιπόν, μια σφαιρική ενημέρωση γύρω από το θέμα των light προϊόντων. Σημαντική είναι η επισήμανση των τροφίμων. Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί το θερμιδικό περιεχόμενο των τροφίμων light και να επιλέγει τρόφιμα που εκτός από χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και ζάχαρη, να έχουν και μειωμένο θερμιδικό περιεχόμενο.

Τέλος, ιδιαίτερη σημασία πέραν της ποιότητας, πρέπει να δίνεται στην ποσότητα που καταναλώνεται κάθε φορά.

Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές οφείλουν να μην ταυτίζουν light προϊόντα με το υπερβολικό, να αυτοπεριορίζουν τις ανάγκες τους και να μην καταργούν την έννοια του μέτρου ολοσχερώς.

Μέτρον, άριστον

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.