Πρωτεϊνική Δίαιτα και Πρωτεϊνικά προϊόντα διατροφής

16-11-2019

Κατερίνα Καπόλου

Ποιες είναι λοιπόν οι συνιστώμενες ημερήσιες ανάγκες μας σε πρωτεΐνη; Υπάρχουν οφέλη από μια πρωτεϊνική διατροφή; Ποια είναι η αλήθεια για τα πρωτεϊνικά ροφήματα;

Μιας και θέματα που αφορούν την πρόσληψη πρωτεΐνης και πρωτεϊνικά προϊόντα διατροφής βρίσκονται στο προσκήνιο και όλο και περισσότερα άτομα σπεύδουν να υιοθετήσουν μια ευρέως διαδεδομένη και καθόλου εξατομικευμένη δίαιτα ή ακόμα και να καταναλώσουν με κλειστά μάτια προϊόντα που τους υπόσχονται μείωση σωματικού βάρους με τόσο εύκολο και γρήγορο τρόπο, από άτομα που κερδίζουν από ένα καλό μάρκετινγκ, είναι αναγκαία μια σωστή ενημέρωση και τοποθέτηση γύρω από το ζήτημα αυτό, πριν γίνουν ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Η τρέχουσα συνιστώμενη πρόσληψη πρωτεΐνης για τους ενήλικες ανέρχεται στα 0,8g/ kg σωματικού βάρους (RDA). Στην περίπτωση πολλών παθήσεων, οι πραγματικές απαιτήσεις μπορεί να αυξηθούν και σε άλλες να ενδείκνυται ο περιορισμός της πρόσληψης στις ελάχιστα αναγκαίες. Ωστόσο, λόγω παραγόντων όπως η φυσική δραστηριότητα, το φύλο, η ηλικία, η γενική κατάσταση της υγείας του κάθε ατόμου, το ιδανικό ποσό πρωτεΐνης που χρειάζεται ο οργανισμός μας καθημερινά, μπορεί να υπερβαίνει τα RDAs.

Ποια τα οφέλη της πρωτεϊνικής διατροφής;

1) Συμβάλλει στην έκκριση ορμονών που ρυθμίζουν την πείνα και τον κορεσμό, λόγω του ότι η πρωτεΐνη μειώνει το επίπεδο της ορμόνης γκρελίνης που ρυθμίζει την πείνα και ταυτόχρονα δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού.

2) Οδηγεί σε μια επιτυχημένη απώλεια βάρους. Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί σε μια τέτοιου είδους δίαιτα αυξάνεται το ουρικό οξύ μετά από υψηλή κατανάλωση κρέατος και μειώνεται μετά από κατανάλωση γαλακτοκομικών. Επίσης, τα αποτελέσματα είναι συνήθως παροδικά και βραχυπρόθεσμα, καθώς το σώμα- και ο εγκέφαλος- στερούνται τελικά βασικών θρεπτικών συστατικών.

3) Αυξάνεται η μυϊκή μάζα και αντοχή.

Καταλήγοντας, όσο δελεαστική και αν είναι μια πιθανή η απώλεια βάρους, η οποία ξεκινάει συνήθως με μια πρωτεϊνική διατροφή, χρειάζεται να συνυπολογίζουμε κι άλλους παράγοντες. Το σημαντικότερο είναι η εξειδικευμένη παρακολούθηση, χωρίς υπερβολές και καταστάσεις που να θέτουν το σώμα μας και φυσικά τον εγκέφαλο σε στερήσεις.

Πρωτεϊνικά Ροφήματα- Σνακς:

Οι συστάσεις προτείνουν η πρόσληψη πρωτεϊνών να αποτελεί το 20% των ημερήσιων θερμίδων, ποσότητα που μπορεί να καλυφθεί εύκολα με μια ισορροπημένη διατροφή. Η περίσσεια πρωτεΐνης στον οργανισμό μας, δεν λειτουργεί αποθηκευτικά, δηλαδή δεν πρόκειται να αυξηθεί η μυϊκή μάζα κάποιου εάν καταναλώνει μεγαλύτερα ποσά πρωτεΐνης από όσο χρειάζεται καθημερινά. Εξαίρεση κατά την οποία η περίσσεια πρωτεΐνης μπορεί να αξιοποιηθεί από το σώμα μας είναι στην περίπτωση της άθλησης (και όχι άσκησης), χωρίς όμως αυτό να κάνει απαραίτητη την χρήση ροφημάτων.

Τα ροφήματα πρωτεΐνης, εξαιτίας της μορφής τους (υγρή) και της απουσίας σε αυτά φυτικών ινών, έχει αποδειχθεί ότι δυσχεραίνουν τον κορεσμό, λόγω της γρήγορης διέλευσής τους από το πεπτικό σύστημα. Αυτό οδηγεί σε υπέρμετρη κατανάλωση του ίδιου ή διαφορετικού τροφίμου και κατά συνέπεια σε αύξηση και όχι απώλεια βάρους.

Αποτελεί ένα τέτοιο ρόφημα πλήρες γεύμα;

Μια διατροφή θεωρείται πλήρης όταν σε κάθε γεύμα της ημέρας υπάρχουν και τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά των τροφίμων, δηλαδή υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη. Τα μικροθρεπτικά συστατικά δεν καθιστούν το γεύμα πλήρες, οπότε ένα τέτοιο ρόφημα δεν αποτελεί από μόνο του πλήρες γεύμα.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψιν βλέπουμε ότι τέτοιες δίαιτες με κύριο συστατικό την πρωτεΐνη καθώς και τα ροφήματα πρωτεΐνης, μπορούν να βοηθήσουν σε μια απώλεια κιλών χωρίς ωστόσο αυτή να είναι απόλυτα υγιής, μακροχρόνια και με δυσκολία διατήρησης των κιλών. Για να μπορέσουμε να το επιτύχουμε αυτό είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε διατροφικές συνήθειες που θα μπορούν να γίνουν κομμάτι της καθημερινότητάς μας και να βασίζονται σε εξατομικευμένες συμβουλές από κάποιον ειδικό διαιτολόγο- διατροφολόγο.

Κατερίνα Καπόλου-Σύμβουλος Διατροφής, Μέλος Πανελλήνιας Εταιρείας Διατροφής, Απόφοιτη Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής Πανεπιστημίου Αιγαίου

TrueMed-ForLivingMore

Tags :

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ ΡΟΦΗΜΑΤΑ

ΠΡΩΤΕΙΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΔΙΑΙΤΑ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΠΡΩΤΕΙΝΗ

Κοινοποιήστε 

| Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr|  | Όροι χρήσης | Προσωπικά δεδομένα | Copyright©Truemed | |Για περισσότερη ζωή | Υγειά-διατροφή |
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

Πρωτεϊνική Δίαιτα και Πρωτεϊνικά προϊόντα διατροφής

16-11-2019

Κατερίνα Καπόλου

Ποιες είναι λοιπόν οι συνιστώμενες ημερήσιες ανάγκες μας σε πρωτεΐνη; Υπάρχουν οφέλη από μια πρωτεϊνική διατροφή; Ποια είναι η αλήθεια για τα πρωτεϊνικά ροφήματα;

Μιας και θέματα που αφορούν την πρόσληψη πρωτεΐνης και πρωτεϊνικά προϊόντα διατροφής βρίσκονται στο προσκήνιο και όλο και περισσότερα άτομα σπεύδουν να υιοθετήσουν μια ευρέως διαδεδομένη και καθόλου εξατομικευμένη δίαιτα ή ακόμα και να καταναλώσουν με κλειστά μάτια προϊόντα που τους υπόσχονται μείωση σωματικού βάρους με τόσο εύκολο και γρήγορο τρόπο, από άτομα που κερδίζουν από ένα καλό μάρκετινγκ, είναι αναγκαία μια σωστή ενημέρωση και τοποθέτηση γύρω από το ζήτημα αυτό, πριν γίνουν ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Η τρέχουσα συνιστώμενη πρόσληψη πρωτεΐνης για τους ενήλικες ανέρχεται στα 0,8g/ kg σωματικού βάρους (RDA). Στην περίπτωση πολλών παθήσεων, οι πραγματικές απαιτήσεις μπορεί να αυξηθούν και σε άλλες να ενδείκνυται ο περιορισμός της πρόσληψης στις ελάχιστα αναγκαίες. Ωστόσο, λόγω παραγόντων όπως η φυσική δραστηριότητα, το φύλο, η ηλικία, η γενική κατάσταση της υγείας του κάθε ατόμου, το ιδανικό ποσό πρωτεΐνης που χρειάζεται ο οργανισμός μας καθημερινά, μπορεί να υπερβαίνει τα RDAs.

Ποια τα οφέλη της πρωτεϊνικής διατροφής;

1) Συμβάλλει στην έκκριση ορμονών που ρυθμίζουν την πείνα και τον κορεσμό, λόγω του ότι η πρωτεΐνη μειώνει το επίπεδο της ορμόνης γκρελίνης που ρυθμίζει την πείνα και ταυτόχρονα δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού.

2) Οδηγεί σε μια επιτυχημένη απώλεια βάρους. Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί σε μια τέτοιου είδους δίαιτα αυξάνεται το ουρικό οξύ μετά από υψηλή κατανάλωση κρέατος και μειώνεται μετά από κατανάλωση γαλακτοκομικών. Επίσης, τα αποτελέσματα είναι συνήθως παροδικά και βραχυπρόθεσμα, καθώς το σώμα- και ο εγκέφαλος- στερούνται τελικά βασικών θρεπτικών συστατικών.

3) Αυξάνεται η μυϊκή μάζα και αντοχή.

Καταλήγοντας, όσο δελεαστική και αν είναι μια πιθανή η απώλεια βάρους, η οποία ξεκινάει συνήθως με μια πρωτεϊνική διατροφή, χρειάζεται να συνυπολογίζουμε κι άλλους παράγοντες. Το σημαντικότερο είναι η εξειδικευμένη παρακολούθηση, χωρίς υπερβολές και καταστάσεις που να θέτουν το σώμα μας και φυσικά τον εγκέφαλο σε στερήσεις.

Πρωτεϊνικά Ροφήματα- Σνακς:

Οι συστάσεις προτείνουν η πρόσληψη πρωτεϊνών να αποτελεί το 20% των ημερήσιων θερμίδων, ποσότητα που μπορεί να καλυφθεί εύκολα με μια ισορροπημένη διατροφή. Η περίσσεια πρωτεΐνης στον οργανισμό μας, δεν λειτουργεί αποθηκευτικά, δηλαδή δεν πρόκειται να αυξηθεί η μυϊκή μάζα κάποιου εάν καταναλώνει μεγαλύτερα ποσά πρωτεΐνης από όσο χρειάζεται καθημερινά. Εξαίρεση κατά την οποία η περίσσεια πρωτεΐνης μπορεί να αξιοποιηθεί από το σώμα μας είναι στην περίπτωση της άθλησης (και όχι άσκησης), χωρίς όμως αυτό να κάνει απαραίτητη την χρήση ροφημάτων.

Τα ροφήματα πρωτεΐνης, εξαιτίας της μορφής τους (υγρή) και της απουσίας σε αυτά φυτικών ινών, έχει αποδειχθεί ότι δυσχεραίνουν τον κορεσμό, λόγω της γρήγορης διέλευσής τους από το πεπτικό σύστημα. Αυτό οδηγεί σε υπέρμετρη κατανάλωση του ίδιου ή διαφορετικού τροφίμου και κατά συνέπεια σε αύξηση και όχι απώλεια βάρους.

Αποτελεί ένα τέτοιο ρόφημα πλήρες γεύμα;

Μια διατροφή θεωρείται πλήρης όταν σε κάθε γεύμα της ημέρας υπάρχουν και τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά των τροφίμων, δηλαδή υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη. Τα μικροθρεπτικά συστατικά δεν καθιστούν το γεύμα πλήρες, οπότε ένα τέτοιο ρόφημα δεν αποτελεί από μόνο του πλήρες γεύμα.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψιν βλέπουμε ότι τέτοιες δίαιτες με κύριο συστατικό την πρωτεΐνη καθώς και τα ροφήματα πρωτεΐνης, μπορούν να βοηθήσουν σε μια απώλεια κιλών χωρίς ωστόσο αυτή να είναι απόλυτα υγιής, μακροχρόνια και με δυσκολία διατήρησης των κιλών. Για να μπορέσουμε να το επιτύχουμε αυτό είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε διατροφικές συνήθειες που θα μπορούν να γίνουν κομμάτι της καθημερινότητάς μας και να βασίζονται σε εξατομικευμένες συμβουλές από κάποιον ειδικό διαιτολόγο- διατροφολόγο.

Κατερίνα Καπόλου-Σύμβουλος Διατροφής, Μέλος Πανελλήνιας Εταιρείας Διατροφής, Απόφοιτη Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής Πανεπιστημίου Αιγαίου

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

Δες επίσης

  Πρέπει να μειώσουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος?

  Η πρόληψη του καρκίνου αρχίζει από την παιδική ηλικία

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.