Η σωστή αντικαρκινική διατροφή!

 27-10-2020

 Σοφία Σαμαρά

Το κείμενο γράφει η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Σοφία Σαμαρά 

Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσω θα ήταν να σας παρουσιάσω δύο σημαντικές λίστες πραγμάτων: μία που θα αποτελείται από τα όσα θα πρέπει γενικά να αποφεύγονται και μία με αυτά που θα πρέπει να χρησιμοποιείτε.

Οι αντικαρκινικοί παράγοντες

Ας αρχίσουμε με τη δεκάδα των καλών πραγμάτων:

1. Ο χυμός ρόδι: πλούσιος σε αντιοξειδωτικά υψηλής ποιότητας

2. Ο κουρκουμάς: μη διστάζετε, προσθέστε τον παντού. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα αντικαρκινικά διατροφικά συμπληρώματα

3. Το πράσινο τσάι: περιέχει πολυφαινόλες (κατεχίνες) και φαίνεται ότι προλαμβάνει την ανάπτυξη όγκων, κυρίως σε καρκίνους του μαστού, των πνευμόνων, του οισοφάγου, του παχέος εντέρου και του δέρματος

4. Το κρασί: σε μικρή ποσότητα, είναι γεμάτο ρεσβερατρόλη

5. Το σελήνιο: ένα από τα λίγα διατροφικά συμπληρώματα των οποίων η αποτελεσματικότητα στην πρόληψη του καρκίνου έχει αποδειχτεί. Τρόφιμα πλούσια σε σελήνιο είναι τα καρύδια Βραζιλίας, η σαρδέλα, τα θαλασσινά, ο ηλιόσπορος κ.α.

6. Οι ντομάτες: περιέχουν λυκοπένιο που έχει αντικαρκινική δράση, ειδικότερα στον άντρα. Ο συνδυασμός του με κάποιο διατροφικό λίπος πχ. ελαιόλαδο ενισχύει την απορρόφησή του

7. Οι φυτικές ίνες: είναι πολύ σημαντικές ουσίες, αρχικά με τη μορφή των πρεβιοτικών και αφετέρου λόγω του ότι δεν απορροφώνται, άρα επιταχύνουν την διέλευση και επομένως μειώνουν το χρόνο επαφής ανάμεσα στον εντερικό βλεννογόνο και στις δυνητικά καρκινογόνες ουσίες που περιέχονται στις τροφές

*Προσοχή στα άτομα με ευερέθιστο έντερο

8. Το σκόρδο και το κρεμμύδι

9. Η κερσετίνη: τη βρίσκουμε κυρίως στην κάππαρη, στο κακάο και στην καυτερή πιπεριά

10. Τα παντζάρια: περιέχουν καροτενοειδή, πολυφαινόλες, βητακυάνια, και μελατονίνη, που αναστέλλουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων

11. Κουνουπίδι και μπρόκολο: Τα σταυρανθή λαχανικά (π.χ. το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών) θεωρείται ότι προστατεύουν από την εμφάνιση διάφορων μορφών καρκίνου, κυρίως του παχέος εντέρου, του πνεύμονα και του στομάχου

12. Η διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους

13. Η φυσική άσκηση: ας μη ξεχνάμε τα οφέλη της άσκησης σωματικά και πνευματικά.

Τι πρέπει να αποφεύγουμε

1. Το τσιγάρο: Είναι υπεύθυνο για το 30% τουλάχιστον του καρκίνων στη χώρα μας

2. Η συχνή κατανάλωση του κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος (πχ.αλλαντικά)

3. Υπερβολική χρήση αλκοόλ

4. Τη ζάχαρη και τυποποιημένα προϊόντα υψηλά σε ζάχαρη

5. Το αλάτι και τυποποιημένα τρόφιμα – τρόφιμα «γρήγορου» φαγητού

6. Το ακρυλαμίδιο: χημική ουσία στον καπνό του τσιγάρου αλλά και σε τρόφιμα, που παράγεται όταν ορισμένα λαχανικά, όπως οι πατάτες, θερμαίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες

Να θυμάστε!

Σχεδόν 1 στις 10 περιπτώσεις καρκίνου θα μπορούσε να προληφθεί με υγιεινή διατροφή.

«Είμαστε ό,τι τρώμε, ό,τι σκεφτόμαστε και ό,τι αναπνέουμε».

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

Βρείτε μας στο Facebook και στο Instagram

| Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr|  | Όροι χρήσης | Προσωπικά δεδομένα | Copyright©Truemed | |Για περισσότερη ζωή |
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

Η σωστή αντικαρκινική διατροφή!

 27-10-2020

 Σοφία Σαμαρά

Το κείμενο γράφει η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Σοφία Σαμαρά 

Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσω θα ήταν να σας παρουσιάσω δύο σημαντικές λίστες πραγμάτων: μία που θα αποτελείται από τα όσα θα πρέπει γενικά να αποφεύγονται και μία με αυτά που θα πρέπει να χρησιμοποιείτε.

Οι αντικαρκινικοί παράγοντες

Ας αρχίσουμε με τη δεκάδα των καλών πραγμάτων:

1. Ο χυμός ρόδι: πλούσιος σε αντιοξειδωτικά υψηλής ποιότητας

2. Ο κουρκουμάς: μη διστάζετε, προσθέστε τον παντού. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα αντικαρκινικά διατροφικά συμπληρώματα

3. Το πράσινο τσάι: περιέχει πολυφαινόλες (κατεχίνες) και φαίνεται ότι προλαμβάνει την ανάπτυξη όγκων, κυρίως σε καρκίνους του μαστού, των πνευμόνων, του οισοφάγου, του παχέος εντέρου και του δέρματος

4. Το κρασί: σε μικρή ποσότητα, είναι γεμάτο ρεσβερατρόλη

5. Το σελήνιο: ένα από τα λίγα διατροφικά συμπληρώματα των οποίων η αποτελεσματικότητα στην πρόληψη του καρκίνου έχει αποδειχτεί. Τρόφιμα πλούσια σε σελήνιο είναι τα καρύδια Βραζιλίας, η σαρδέλα, τα θαλασσινά, ο ηλιόσπορος κ.α.

6. Οι ντομάτες: περιέχουν λυκοπένιο που έχει αντικαρκινική δράση, ειδικότερα στον άντρα. Ο συνδυασμός του με κάποιο διατροφικό λίπος πχ. ελαιόλαδο ενισχύει την απορρόφησή του

7. Οι φυτικές ίνες: είναι πολύ σημαντικές ουσίες, αρχικά με τη μορφή των πρεβιοτικών και αφετέρου λόγω του ότι δεν απορροφώνται, άρα επιταχύνουν την διέλευση και επομένως μειώνουν το χρόνο επαφής ανάμεσα στον εντερικό βλεννογόνο και στις δυνητικά καρκινογόνες ουσίες που περιέχονται στις τροφές

*Προσοχή στα άτομα με ευερέθιστο έντερο

8. Το σκόρδο και το κρεμμύδι

9. Η κερσετίνη: τη βρίσκουμε κυρίως στην κάππαρη, στο κακάο και στην καυτερή πιπεριά

10. Τα παντζάρια: περιέχουν καροτενοειδή, πολυφαινόλες, βητακυάνια, και μελατονίνη, που αναστέλλουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων

11. Κουνουπίδι και μπρόκολο: Τα σταυρανθή λαχανικά (π.χ. το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών) θεωρείται ότι προστατεύουν από την εμφάνιση διάφορων μορφών καρκίνου, κυρίως του παχέος εντέρου, του πνεύμονα και του στομάχου

12. Η διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους

13. Η φυσική άσκηση: ας μη ξεχνάμε τα οφέλη της άσκησης σωματικά και πνευματικά.

Τι πρέπει να αποφεύγουμε

1. Το τσιγάρο: Είναι υπεύθυνο για το 30% τουλάχιστον του καρκίνων στη χώρα μας

2. Η συχνή κατανάλωση του κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος (πχ.αλλαντικά)

3. Υπερβολική χρήση αλκοόλ

4. Τη ζάχαρη και τυποποιημένα προϊόντα υψηλά σε ζάχαρη

5. Το αλάτι και τυποποιημένα τρόφιμα – τρόφιμα «γρήγορου» φαγητού

6. Το ακρυλαμίδιο: χημική ουσία στον καπνό του τσιγάρου αλλά και σε τρόφιμα, που παράγεται όταν ορισμένα λαχανικά, όπως οι πατάτες, θερμαίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες

Να θυμάστε!

Σχεδόν 1 στις 10 περιπτώσεις καρκίνου θα μπορούσε να προληφθεί με υγιεινή διατροφή.

«Είμαστε ό,τι τρώμε, ό,τι σκεφτόμαστε και ό,τι αναπνέουμε».

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

Βρείτε μας στο Facebook 

Και στο Instagram

Επικοινωνία
 Η ομάδα μας
Διαφημιστείτε στη truemed.gr
Όροι χρήσης
Προσωπικά δεδομένα
Copyright©Truemed
Για περισσότερη ζωή
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.