Ο Δεκάλογος της υγιεινής διατροφής για παιδιά

16-11-2019

Αναστάσιος Σέρμπης

Γράφει ο Παιδίατρος Αναστάσιος Σέρμπης

“Ο Dr. Αναστάσιος Σέρμπης είναι παιδίατρος, εξειδικευμένος στην παιδική και εφηβική ενδοκρινολογία, αριστούχος διδάκτωρ της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων.”

1. Απολαύστε το φαγητό σας, επιλέγοντας μεγάλη ποικιλία τροφών: προσπαθήστε να τρώτε διαφορετικά τρόφιμα κάθε μέρα για ποικιλία και απόλαυση. Επιπλέον, κανένα μεμονωμένο φαγητό δεν είναι ικανό να προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Δεν υπάρχουν ‘καλά’ και ‘κακά’ φαγητά, δοκιμάστε από όλα και βρείτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο και που καλύπτουν επαρκέστερα τις ανάγκες σας. Δύο φορές την εβδομάδα ψάρι, δύο φορές κρέας ή κοτόπουλο, μία φορά την εβδομάδα όσπρια, είναι ένας καλός αδρός κανόνας

2. Ακολουθήστε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γευμάτων μέσα στην ημέρα: Θα πρέπει να υπάρχουν 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ. Τα σνακ ενδιάμεσα στα γεύματα είναι απαραίτητα: βοηθούν στην παροχή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών. Προσπαθήστε να δοκιμάζετε ποικιλία από σνακ όπως πολύχρωμα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά, μπάρες δημητριακών κτλ.

3. Μην παραλείπετε το πρωινό: ο οργανισμός χρειάζεται ενέργεια μετά τη βραδινή νηστεία. Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες (ψωμί, δημητριακά τύπου corn flakes, μαρμελάδα, φρούτα) ή και αβγά είναι καλές επιλογές. Η παράλειψη του πρωινού οδηγεί σε μειωμένη συγκέντρωση και προσοχή στο σχολείο, αλλά και σε ανεξέλεγκτη πείνα κατά τη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα υπερφαγία και παχυσαρκία

4. Τρώτε φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα: είτε στα κυρίως γεύματα, είτε ενδιάμεσα ως σνακ. Απαιτούνται 3-5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα για μια ισορροπημένη διατροφή

5. Αποφύγετε τις τροφές που είναι πλούσιες σε αλάτι (πατατάκια, αλμυρά σνακς, φαγητά από fast food) και ζάχαρη (γλυκά, κρουασάν, αναψυκτικά κα).

6. Σημαντικά είναι τα τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες: παρέχουν ενέργεια, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία. Τέτοια τρόφιμα είναι τα ζυμαρικά, τα ψωμιά, τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Οι μισές περίπου θερμίδες που παίρνουμε καθημερινά πρέπει να προέρχονται από υδατάνθρακες

7. Αλήθειες για τα λίπη: κάποια ποσότητα λίπους είναι απαραίτητη για τον οργανισμό: Περίπου το 30% των θερμίδων που λαμβάνει ένα παιδί πρέπει να προέρχονται από λίπη. Μεγάλες ποσότητες ωστόσο κορεσμένου λίπους, μπορεί να βλάψουν την υγεία μας. Είναι καλό να αποφεύγονται επομένως τροφές πλούσιες σε τέτοια λίπη, όπως τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τα σουβλάκια, οι πίτσες, τα παχιά γλυκά, τα λιπαρά κρέατα και τα λουκάνικα. Προτιμήστε το light γάλα και πιείτε 2-3 ποτήρια την ημέρα για να χτίσετε δυνατό σκελετό

8. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες: οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για το «χτίσιμο» του σώματός μας και του μυϊκού μας ιστού. Περίπου 10-15% των ημερήσιων θερμίδων πρέπει να προέρχονται από πρωτεΐνες καλής ποιότητας όπως είναι τα αβγά, το λευκό κρέας, το ψάρι, τα όσπρια κλπ.

9. Ικανοποιήστε τη δίψα σας: μεγάλο ποσοστό του σώματός μας είναι νερό. Είναι απαραίτητη επομένως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας υγρών καθημερινά (τουλάχιστον 5-6 ποτήρια) και ακόμη μεγαλύτερης τις ζεστές μέρες ή κατά την άθληση. Και εδώ η ποικιλία βοηθάει (νερό, γάλα με λίγα λιπαρά, φρεσκοστυμμένοι χυμοί με μέτρο κτλ)

10. Κινηθείτε: η συνεχής κίνηση είναι απαραίτητη για διατήρηση του ιδανικού βάρους, για υγιή καρδιά και για ανάπτυξη γερού μυοσκελετικού συστήματος. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε μισή με μία ώρα κάθε μέρα, αν είναι δυνατόν όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Επίσης, βάλτε την κίνηση και τη δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας

Αναστάσιος Σέρμπης |2651032922| https://www.facebook.com/paidiatreio.gr/

TrueMed-ForLivingMore

Tags :

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΑΙΔΙΑ

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΑΙΔΙ

Κοινοποιήστε 

| Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr|  | Όροι χρήσης | Προσωπικά δεδομένα | Copyright©Truemed | |Για περισσότερη ζωή | Υγειά-διατροφή |
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

Ο Δεκάλογος της υγιεινής διατροφής για παιδιά

16-11-2019

Αναστάσιος Σέρμπης

Γράφει ο Παιδίατρος Αναστάσιος Σέρμπης

“Ο Dr. Αναστάσιος Σέρμπης είναι παιδίατρος, εξειδικευμένος στην παιδική και εφηβική ενδοκρινολογία, αριστούχος διδάκτωρ της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων.”

1. Απολαύστε το φαγητό σας, επιλέγοντας μεγάλη ποικιλία τροφών: προσπαθήστε να τρώτε διαφορετικά τρόφιμα κάθε μέρα για ποικιλία και απόλαυση. Επιπλέον, κανένα μεμονωμένο φαγητό δεν είναι ικανό να προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Δεν υπάρχουν ‘καλά’ και ‘κακά’ φαγητά, δοκιμάστε από όλα και βρείτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο και που καλύπτουν επαρκέστερα τις ανάγκες σας. Δύο φορές την εβδομάδα ψάρι, δύο φορές κρέας ή κοτόπουλο, μία φορά την εβδομάδα όσπρια, είναι ένας καλός αδρός κανόνας

2. Ακολουθήστε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γευμάτων μέσα στην ημέρα: Θα πρέπει να υπάρχουν 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ. Τα σνακ ενδιάμεσα στα γεύματα είναι απαραίτητα: βοηθούν στην παροχή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών. Προσπαθήστε να δοκιμάζετε ποικιλία από σνακ όπως πολύχρωμα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά, μπάρες δημητριακών κτλ.

3. Μην παραλείπετε το πρωινό: ο οργανισμός χρειάζεται ενέργεια μετά τη βραδινή νηστεία. Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες (ψωμί, δημητριακά τύπου corn flakes, μαρμελάδα, φρούτα) ή και αβγά είναι καλές επιλογές. Η παράλειψη του πρωινού οδηγεί σε μειωμένη συγκέντρωση και προσοχή στο σχολείο, αλλά και σε ανεξέλεγκτη πείνα κατά τη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα υπερφαγία και παχυσαρκία

4. Τρώτε φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα: είτε στα κυρίως γεύματα, είτε ενδιάμεσα ως σνακ. Απαιτούνται 3-5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα για μια ισορροπημένη διατροφή

5. Αποφύγετε τις τροφές που είναι πλούσιες σε αλάτι (πατατάκια, αλμυρά σνακς, φαγητά από fast food) και ζάχαρη (γλυκά, κρουασάν, αναψυκτικά κα).

6. Σημαντικά είναι τα τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες: παρέχουν ενέργεια, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία. Τέτοια τρόφιμα είναι τα ζυμαρικά, τα ψωμιά, τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Οι μισές περίπου θερμίδες που παίρνουμε καθημερινά πρέπει να προέρχονται από υδατάνθρακες

7. Αλήθειες για τα λίπη: κάποια ποσότητα λίπους είναι απαραίτητη για τον οργανισμό: Περίπου το 30% των θερμίδων που λαμβάνει ένα παιδί πρέπει να προέρχονται από λίπη. Μεγάλες ποσότητες ωστόσο κορεσμένου λίπους, μπορεί να βλάψουν την υγεία μας. Είναι καλό να αποφεύγονται επομένως τροφές πλούσιες σε τέτοια λίπη, όπως τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τα σουβλάκια, οι πίτσες, τα παχιά γλυκά, τα λιπαρά κρέατα και τα λουκάνικα. Προτιμήστε το light γάλα και πιείτε 2-3 ποτήρια την ημέρα για να χτίσετε δυνατό σκελετό

8. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες: οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για το «χτίσιμο» του σώματός μας και του μυϊκού μας ιστού. Περίπου 10-15% των ημερήσιων θερμίδων πρέπει να προέρχονται από πρωτεΐνες καλής ποιότητας όπως είναι τα αβγά, το λευκό κρέας, το ψάρι, τα όσπρια κλπ.

9. Ικανοποιήστε τη δίψα σας: μεγάλο ποσοστό του σώματός μας είναι νερό. Είναι απαραίτητη επομένως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας υγρών καθημερινά (τουλάχιστον 5-6 ποτήρια) και ακόμη μεγαλύτερης τις ζεστές μέρες ή κατά την άθληση. Και εδώ η ποικιλία βοηθάει (νερό, γάλα με λίγα λιπαρά, φρεσκοστυμμένοι χυμοί με μέτρο κτλ)

10. Κινηθείτε: η συνεχής κίνηση είναι απαραίτητη για διατήρηση του ιδανικού βάρους, για υγιή καρδιά και για ανάπτυξη γερού μυοσκελετικού συστήματος. Προσπαθήστε να γυμνάζεστε μισή με μία ώρα κάθε μέρα, αν είναι δυνατόν όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Επίσης, βάλτε την κίνηση και τη δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας

Αναστάσιος Σέρμπης |2651032922| https://www.facebook.com/paidiatreio.gr/

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.