Αλήθεια ή Ψέμα; (ΜΜΕ)

18-3-2020

Δημήτριος Μάριος Καϊσούδης

 Τι χρειάζεται για να μεταβάλλουν τα ΜΜΕ την κοσμοθεωρία μας;υπάρχει κάποια υποκίνηση κάποιο ενδιαφέρον κατά την παρακολούθηση;

Τα ΜΜΕ για να ασκήσουν πειθώ και μετασχηματισμό απόψεων σε εμάς αρχικά πρέπει να είμαστε διαθέσιμοι με αφιερωμένη την προσοχή μας σε αυτά. Οι ασυνήθιστες πληροφορίες οι πληροφορίες που μοιάζουν διαφορετικές κεντρίζουν την προσοχή μας ειδικά εάν υποδηλώνουν πιθανό κίνδυνο. Υπάρχει ένα φαινόμενο ονομαζόμενο έως φαινόμενο του κακού κόσμου όπου περιγράφει έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από φοβία για τον δίπλα και έλλειψη εμπιστοσύνης. Ισως αυτές τις μέρες κάτι τέτοιο να έχει επιτεθεί από τις αναπαραστάσεις των ΜΜΕ. Υφίστανται αλλά 2 φαινόμενα που ενισχύουν το προηγούμενο η το εξουδετερώνουν. Το φαινόμενο του τρίτου προσώπου οι άνθρωποι έχουν την εντύπωση ότι οι ίδιοι επιρρεάζονται πολύ λιγότερο από τις αναπαραστάσεις των ΜΜΕ ειδικά από αυτές οι οποίες δεν τους βολεύουν (ρατσισμός,βία)τάση υποτίμησης επίδρασης της τηλεόρασης η οποία αποτελεί παραπλανητικό μύθο. Γιατί μύθο;Σύμφωνα με τον πίνακα πειθούς είμαστε διαθέσιμοι όταν υπάρχει:

Έκθεση-προσοχή-ενδιαφέρον-κατανόηση-επεξεργασία-επιρροή-αποθήκευση-υπενθύμιση-απόφαση-δράση-ενίσχυση-παγίωση. (McGuire,1986). Η μάθηση είναι ισχυρότερη εάν υπάρχει προσδοκία για την πληροφορία. Ενας μηχανισμός άμυνας ο οποίος μας προστατεύει από την έκθεση σε τρομολαγνία, παραπληροφόρηση, προπαγάνδα είναι η αντιδραστικότητα η προσπάθεια να κρατήσουμε αλώβητο το αίσθημα της ελευθερίας μας και η άρνηση μη διασταυρωμένων πληροφοριών. Τα ΜΜΕ είναι μια δίνη όπου κλωθογυρίζεις ψάχνοντας την αλήθεια.

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

Δες επίσης

 Συνέντευξη με τον επίκουρο καθηγητή παθολογίας Παναγιώτη Χαλβατσιώτη

 Οι τρεις εαυτοί της κατάθλιψης

| Επικοινωνία | Η ομάδα μας | Διαφημιστείτε στη truemed.gr|  | Όροι χρήσης | Προσωπικά δεδομένα | Copyright©Truemed | |Για περισσότερη ζωή | Υγειά-διατροφή |
Designed – Developed by Premiumweb.gr

 

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

Αλήθεια ή Ψέμα; (ΜΜΕ)

18-3-2020

Δημήτριος Μάριος Καϊσούδης

 Τι χρειάζεται για να μεταβάλλουν τα ΜΜΕ την κοσμοθεωρία μας;υπάρχει κάποια υποκίνηση κάποιο ενδιαφέρον κατά την παρακολούθηση;

Τα ΜΜΕ για να ασκήσουν πειθώ και μετασχηματισμό απόψεων σε εμάς αρχικά πρέπει να είμαστε διαθέσιμοι με αφιερωμένη την προσοχή μας σε αυτά. Οι ασυνήθιστες πληροφορίες οι πληροφορίες που μοιάζουν διαφορετικές κεντρίζουν την προσοχή μας ειδικά εάν υποδηλώνουν πιθανό κίνδυνο. Υπάρχει ένα φαινόμενο ονομαζόμενο έως φαινόμενο του κακού κόσμου όπου περιγράφει έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από φοβία για τον δίπλα και έλλειψη εμπιστοσύνης. Ισως αυτές τις μέρες κάτι τέτοιο να έχει επιτεθεί από τις αναπαραστάσεις των ΜΜΕ. Υφίστανται αλλά 2 φαινόμενα που ενισχύουν το προηγούμενο η το εξουδετερώνουν. Το φαινόμενο του τρίτου προσώπου οι άνθρωποι έχουν την εντύπωση ότι οι ίδιοι επιρρεάζονται πολύ λιγότερο από τις αναπαραστάσεις των ΜΜΕ ειδικά από αυτές οι οποίες δεν τους βολεύουν (ρατσισμός,βία)τάση υποτίμησης επίδρασης της τηλεόρασης η οποία αποτελεί παραπλανητικό μύθο. Γιατί μύθο;Σύμφωνα με τον πίνακα πειθούς είμαστε διαθέσιμοι όταν υπάρχει:

Έκθεση-προσοχή-ενδιαφέρον-κατανόηση-επεξεργασία-επιρροή-αποθήκευση-υπενθύμιση-απόφαση-δράση-ενίσχυση-παγίωση. (McGuire,1986). Η μάθηση είναι ισχυρότερη εάν υπάρχει προσδοκία για την πληροφορία. Ενας μηχανισμός άμυνας ο οποίος μας προστατεύει από την έκθεση σε τρομολαγνία, παραπληροφόρηση, προπαγάνδα είναι η αντιδραστικότητα η προσπάθεια να κρατήσουμε αλώβητο το αίσθημα της ελευθερίας μας και η άρνηση μη διασταυρωμένων πληροφοριών. Τα ΜΜΕ είναι μια δίνη όπου κλωθογυρίζεις ψάχνοντας την αλήθεια.

TrueMed-ForLivingMore

Κοινοποιήστε 

© 2019 TrueMed Media. All rights reserved. Our website services, content, and products are for informational purposes only. TrueMed Media does not provide medical advice, diagnosis, or treatment.

+ posts

Το μέλος αυτό έχει μπει στην ομάδα της TrueMed, αλλά ακόμα δεν εχει συνεισφέρει κάποιο άρθρο στην σελίδα μας.